Content marketing w formie wideo lepiej trafia do odbiorców. Czy firmy wykorzystują ten potencjał?

Rok 2016 niewątpliwie stał pod znakiem rozwoju wideo. Jednym z najbardziej widocznych trendów był znaczący przyrost dziennikarskich treści filmowych na internetowych portalach informacyjnych. Innym – dynamiczny wzrost znaczenia wideo na żądanie. Czego możemy spodziewać się w przyszłości?

„Przede wszystkim pojawią się nowe formaty wideo. Dzisiaj trudno powiedzieć, czy to internet zdominuje materiały telewizyjne i informacje w nim będą przekazywane w inny sposób, czytelniejszy dla internautów, czy też formaty telewizyjne zaczną dominować w internecie” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Paweł Nowacki, business development director z Delvein.pl.

Co ważne, nadawcy treści będą musieli działać dwutorowo. Konieczne będzie zaspokajanie potrzeb zarówno millenialsów, otwartych mocno między innymi na media społecznościowe, jak i starszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają dla siebie internet i udostępniane w nim treści filmowe.

Warto zauważyć, że z roku na rok wzrasta liczba osób oglądających wideo na urządzeniach mobilnych. Według raportu Ericsson TV and Media 2016 obecnie odtwarzamy na nich treści filmowe średnio przez ponad 200 godzin rocznie więcej niż w roku 2012, w ciągu tygodnia na oglądanie wideo przeznaczamy zaś przeciętnie 25 godzin.

Jak stwierdza Justyna Wasinkiewicz, kierownik projektu wideo netPR.pl: „Treści wideo tworzone z myślą o odtwarzaniu na urządzeniach mobilnych przede wszystkim powinny być opatrzone napisami. Należy zwrócić uwagę, że treści te najczęściej odbieramy, przebywając w miejscach publicznych, np. stojąc w kolejce na poczcie albo będąc w komunikacji miejskiej. Nie możemy wtedy słuchać dźwięku. Dlatego napisy w tym momencie są kluczowe. Dzięki nim jesteśmy w stanie zrozumieć cały przekaz”.

Źródło: www.infowire.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *