Utrata wizerunku, spowolnienie gospodarcze, rosnąca konkurencja. Czego jeszcze boją się przedsiębiorcy?

Rzeczywistość, w której funkcjonują przedsiębiorstwa, zmienia się bardzo gwałtownie. Ciągłe przemiany ekonomiczne, demograficzne czy geopolityczne, jak również rozwój technologii powodują, że firmy są narażone na różnego rodzaju zagrożenia, które mogą wpływać niekorzystnie na prowadzony biznes. Czego przedsiębiorcy obawiają się najbardziej?

Jak wynika z badania „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017”, firmy najmocniej niepokoi ryzyko utraty reputacji (wizerunku). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się takie zagrożenia, jak: spowolnienie gospodarcze, rosnąca konkurencja, zmiany regulacji prawnych, cyberprzestępczość, niezdolność do opracowywania i wdrażania innowacji, niezdolność do przyciągania i zatrzymywania talentów, przestoje w prowadzeniu działalności, niestabilność polityczna oraz możliwość poniesienia odpowiedzialności cywilnej.

„W przypadku polskich przedsiębiorców występują pewne różnice w postrzeganiu zagrożeń. Szereg z nich, jak ryzyko związane ze spowolnieniem gospodarczym czy wzrostem konkurencji, jest ocenianych podobnie. Zupełnie inaczej patrzy się natomiast np. na ryzyko utraty reputacji. W Polsce zajmuje ono miejsce dziesiąte, a na świecie pierwsze” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Janusz Słobosz, dyrektor działu doradztwa ds. zarządzania ryzykiem z firmy Aon Polska. Polscy przedsiębiorcy zdecydowanie bardziej niż ich koledzy z zagranicy boją się z kolei między innymi utraty płynności finansowej oraz zmienności kursów walut i cen towarów. Co ciekawe, nie widzą zaś dużego zagrożenia w niezdolności do przyciągania talentów, choć dostrzegają takie, jeśli chodzi o możliwości pozyskiwania pracowników jako takich.

Źródło: www.infowire.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *