Polskim firmom się powodzi: prawie co czwarta z nich planuje rozbudowę swojej floty samochodowej

Ponad 340 tys. nowych aut osobowych kupiły w 2017 r. w Polsce podmioty gospodarcze. W tym roku liczba ta może być jeszcze wyższa. Jak wynika z najnowszego raportu „Barometr Flotowy”, prawie 25% polskich firm planuje rozbudowę swojej floty samochodowej. Dużą ich część stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP).

Rynek rośnie

„Polscy fleet managerowie są dużo większymi optymistami od ich kolegów z Europy. Cały czas spodziewamy się, że rynek car fleet management będzie w Polsce dynamicznie rósł. Wynika to z tego, że chociaż największe firmy zaczynają optymalizować liczby samochodów, to jednocześnie polskie małe i średnie przedsiębiorstwa bardzo dynamicznie wchodzą na ten rynek i uzupełniają tę lukę. Cały rynek rośnie” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Grzegorz Szymański, dyrektor generalny Arval Polska.

Większe zainteresowanie niż na Zachodzie

Co ciekawe, jeśli chodzi o przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 9 pracowników, w Polsce chęć rozbudowy swojej floty samochodowej ma aż 22% firm, podczas gdy w Europie Zachodniej – tylko 13%. Świadczy to zarówno o dobrej kondycji finansowej polskiej branży MŚP, jak i coraz lepszym dopasowaniu oferty firm zajmujących się wynajmem długoterminowym do potrzeb swoich klientów: teraz nawet małe podmioty mogą korzystać z usług do niedawna dostępnych tylko dla przedsiębiorstw dysponujących dużymi flotami.

Wzrasta popularność leasingu operacyjnego

Warto również zauważyć, że wśród polskich firm zwiększa się zainteresowanie finansowaniem za pomocą leasingu operacyjnego. Dotyczy to zwłaszcza MŚP. Wybór tej formy finansowania deklaruje prawie 24% firm z tego sektora. Jak stwierdza Paweł Racis, dyrektor handlowy Arval Polska: „Dotychczas na polskim rynku dominowały zakupy i leasing finansowy, ale od kilku lat bardzo dynamicznie rośnie leasing operacyjny. Jest on w tej chwili wybierany przez polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa bardzo często. Leasing operacyjny ma zdecydowanie szerszy zakres usług dodatkowych. Korzystając z tego typu formy finansowania, firmy przekazują swojemu partnerowi pełen outsourcing floty, np. wymianę sezonowo opon, przeglądy, likwidację szkód. Tak że z punktu widzenia przedsiębiorcy jest to zdecydowanie dużo wygodniejsze”.

 

Źródło: www.infowire.pl